1.-9.lk: Perhepiste Nopea auttaa

15.9.2016

Perhepiste Nopea

Perhepiste Nopean palvelu on tarkoitettu 6–17 -vuotiaille tamperelaisille lapsille ja nuorille sekä heidän perheilleen ongelmien varhaisessa vaiheessa. Nopea tukee perheitä esimerkiksi silloin, kun lapsen tai nuoren käytös huolestuttaa, vapaa-ajanviettotavoista on erimielisyyttä, tai keskusteluyhteys kotona ei toimi. Toimintaan kuuluu perhetapaamisia, ohjausta ja neuvontaa. Tapaamisia on 1–10 kertaa joko perheen kotona, alueen koululla tai Nopean toimitiloissa.

Työskentely on luottamuksellista ja työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus. Yhteydenotto voi tapahtua perheen niin halutessa myös esim. koulukuraattorin tai kouluterveydenhoitajan välityksellä. Perhepiste Nopea on osa Tampereen kaupungin Hyvinvointipalveluita ja sen palvelu on perheille maksutonta.

Perhepiste Nopea on avannut chat-palvelun. Chat palvelee perheitä tiistaisin klo 10-11 ja torstaisin klo 15-16 Nopean nettisivuilla osoitteessa www.tampere.fi/nopea

Lisätietoja: www.tampere.fi/nopea

• Perheet joissa on 6 - 12 -vuotias esi- tai alakoululainen
    Itäinen alue ja Orivesi

sähköposti nopea.itainen@tampere.fi
    Linnainmaan terveysasema Kirviälänkatu 2 (3. krs)

• Perheet joissa on 13 - 17 -vuotias nuori

sähköposti nopea@tampere.fi
    Parhaiten saa yhteyden arkisin klo 9 - 15.

Perheiden talo
    Itsenäisyydenkatu 21 B (1. krs)