1.-9.lk: Perhepiste Nopea auttaa

15.9.2016

Perhepiste Nopea

Perhepiste Nopean palvelu on tarkoitettu 6–17 -vuotiaille tamperelaisille lapsille ja nuorille sekä heidän perheilleen ongelmien varhaisessa vaiheessa. Nopea tukee perheitä esimerkiksi silloin, kun lapsen tai nuoren käytös huolestuttaa, vapaa-ajanviettotavoista on erimielisyyttä, tai keskusteluyhteys kotona ei toimi. Toimintaan kuuluu perhetapaamisia, ohjausta ja neuvontaa. Tapaamisia on 1–10 kertaa joko perheen kotona, alueen koululla tai Nopean toimitiloissa.

Työskentely on luottamuksellista ja työntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus. Yhteydenotto voi tapahtua perheen niin halutessa myös esim. koulukuraattorin tai kouluterveydenhoitajan välityksellä. Perhepiste Nopea on osa Tampereen kaupungin Hyvinvointipalveluita ja sen palvelu on perheille maksutonta.

Lisätietoja: www.tampere.fi/nopea

• Alakouluikäisten perheet voivat olla suoraan yhteydessä itäisen alueen työpariin, puh. 040 806 2177, 040 806 3695 tai sähköpostilla nopea.itainen@tampere.fi . (Muiden alueiden työparien yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.tampere.fi/nopea)
  • Nuorten (13–17-vuotiaat) vanhemmat voivat ottaa yhteyttä puh. 040 800 4735 tai sähköpostilla nopea@tampere.fi .